10 Nisan 2020 Cuma

ARTVİN-BORÇKA-KARAGÖL🌳🌳GEZİ SERİSİ 1

Merhabalar Sevgili Okurlarım🙏Tarih 10.04.2020... Bugün sizlerle; içinizi ısıtacak,okurken yüreğinizi ferahlatacak,karantina günleri biter bitmez belkide bilet alıp seyahate çıkacağınız bir seriye başlayacağız.Sizleri birazdan,Türkiye'nin cennet bölgesi Karadeniz'in en doğusuna götüreceğim😊

Öncelikle sizlere biraz gezme tutkumdan bahsedeceğim.Karadeniz gibi bir yerdeyseniz ve öğrenciyseniz,gezmek için müthiş bir fırsatınız var demektir.Orada öğrencilerin gezmesi için uygun fiyatlı,günübirlik gezilerin var olduğunu söyleyebilirim.Durum böyleyken değerlendirmemek olmazdı😊Okula başladığım ilk günlerden itibaren planlar yapmaya,araştırmaya koyulmuştum.Zaten kaptan olma hayalimin yapı taşı içimdeki gezme tutkusu ve keşfetme isteğiydi.

Daha fazla sözlerimi uzatmadan gezi bloğuma başlıyorum.

Finallerim bittikten sonra kafamın hep bir köşesinde Artvin'i gezmek vardı.Kendi kendime dedimki bir daha böyle bir fırsat geçmeyebilir eline o yüzden atla otobüse ve git! Arkadaşımla beraber kısa bir sürede planımızı yapıp koyulduk yola,o kadar heyecanlıydımki... Daha öncede başka Karadeniz şehirlerini gezmiş biri olarak o cennet köşesinide görmek için sabırsızlanıyordum.

İzlediğimiz rota;Giresun,Trabzon,Rize,Borçka-Karagöl-Çoruh-Artvin şeklindeydi...

Elbetteki bir tur şirketiyle,rehber aracılığıyla gezimize başladık.O kadar kısa sürede,gezilecek yerleri planlı programlı anca bir turla görebilirdik.İlk durağımız Trabzon(Sera Gölü) idi.Orada gölün manzarasına karşı kahvaltımızı ettik,karadeniz çayımızı yudumladık.

Tekrar yola koyularak bir sonraki durağımıza Trabzon/Araklı'ya geldik.Orada Vatan Çay fabrikasına uğrayarak,bir çayın ne emeklerle işlendiğine,yapıldığına şahit olduk.Sıcakkanlı insanlar bizlere çay ikramında bulundular,tabi o çayı yerinde içmek ayrı bir tat...Aynı yerde bulunan mağazalarına girerek,çaydan yapılan sabun,kolonya vs.bunlarıda görmüş olduk.

Oradan da ayrılarak,Trabzonda bulunan Surbısa Bıçak Fabrikasına uğradık.Koleksiyonlar cep yakıcı ve göz kamaştırıcıydı.Tamamen el yapımı olan bıçak ve kılıçlar kendine hayran bırakmayı başarmıştı.

Daha sonra yolumuza Rizeden devam ettik.Rizede hiç durmamamıza rağmen karadeniz türküleri eşliğinde etrafı seyretmek ayrı bir zevkti... 

Uzun bir yolculuğun sonunda Borçkaya varmış olduk ilk olarak gördüğüm Borçka Baraj Gölüydü.Çocukluğumuzda yaptığımız bir resim vardı,dağların arasından şelale akardı ya da dağların arasına göl çizerdik...İşte bu görüntüyü tam olarak orada gördüm diyebilirim Sevgili Okurlarım.


Buradanda Karagöl'e doğru yola çıktık.Oksijen bolluğundan sarhoş gibi olduk diyebilirim.Öyle duru öyle temiz havası vardı.Dar ve uçurum kenarı yollardan şarkılarla,türkülerle yolumuza devam ettik.Karagöle vardığımızda gördüklerim karşısında ilk dakikalar kendime gelemedim,gerçeklikle hayal arasında gidip geliyordum.Öncelikle etrafı keşfe çıktık.Etrafı çevreleyen köprülerle etrafında daire çizdik bir nevi.Ormanla gölün birleştiği ve bir yandan yemyeşil sularına yavaş yavaş sokulan sisin güzelliğiyle büyülendik...Bol bol fotoğraf çekildikten sonra gezimize kayıklarla gölün çevresini gezerek devam ettik.

Daha sonra oradanda ayrılarak,Türkiye'nin en büyük zipline alanlarından olan Artvin Çoruh zipline alanına gelmiş olduk.Daha önce Rize Çamlıhemşin'de uçmuş biri olarak oranın 10 katı olduğunu söyleyebilirim.Büyük cesaret gerektiren bir uçuş olacaktı benim için,hem yüksek hem uzun sürüyor hem de aşağısı balık çiftliği derken biraz heyecanlanmak gayet normaldi... O anda tüm benliğimle tadını çıkartarak uçtum.Akşam yemeğinide Artvin'de yiyerek oradan ayrıldık.

Tüm gezimi ayrıntılarıyla anlatmış bulunuyorum Sevgili Okurlarım 😊Umarım okurken zevk almışsınızdır ve sıkılmamışsınızdır.Eğer bir gün Artvin'i gezecek olursanız mutlaka bu rotayı tavsiye ederim.Harika bir gezi olacağından eminim sizler için🙏

Eğer yazımı beğendiyseniz yorum yapmayı unutmayınız aynı zamanda yorumlar kısmına gittiğiniz en güzel şehri ya da ilçeyi yazarsanız çok mutlu olurum.

Gezi serim ileriki haftalarda devam edecek,yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim esenle kalın,hoşçakalın⚓👨🏻‍✈️✈️Instagram👉@captaindidem

24 yorum:

  1. Insanin bir öğrenci olası geliyor çok guzel yerler görmek isterdim 👍💟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün sizde görürsünüz çok teşekkür ederim ellerinize sağlık👨🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  2. Bende Karadeniz de öğrenciyim ve bende gezdim, Karadeniz muhteşem bir doga bol oksijen ve bol manzara her insanın kesinlikle en az bir kere görmesi gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza çok sevindim böyle cennet yerinde okumak ayrıcalık benim fikrimce,çok teşekkür ederim ellerinize sağlık 👨🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  3. Kesinlikle karadenizde ögrenci olmak ve orda insanın senin gibi mükemmel bir arkadaşı olması ayrıcalıktır.(Insallah birlikte gezme şansımız olur canım arkadaşım 🙏)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adının yazmamasına rağmen o hissettirdiğin duyguyla kim olduğunu tahmin ediyorum😍🙏İnşallah kaldığımız yerden devam edicez yarım kalan gezimize canım arkadaşım benim ellerine yüreğine sağlık ⚓👨🏻‍✈️🙏

      Sil
  4. Ah şu maceraperest kişilik�� Bir gün ben burdayken ayağın yine düşer umarımda güzel artvinimin diğer cennet köşelerini gezerken sana eşlik ederim�� eminim çok güzel ve eğlenceli bir gezi olur seninle �� Sanki izmir kızı değilde Karadeniz kızı gibisin huyun filan hırçınlığın, kafana koyduğunu yapman, maceraya atılmayı sevmen, önüne ne çıksrsa çıksın korkmadan başa çıkman. ���� Umarım bol bol Karadenizin yeni güzellikleri keşfedersin ve harika ötesi bloğunda yer verirsin��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ne kadar muhteşem bir yorum 😍🙏İnşallah seninlede bir gün nasip olur oraları görmeyi benim güzel arkadaşım 👨🏻‍✈️🙏⚓Beni böyle tarif etmen ne kadar onur verici,bendeki yerin apayrı çok teşekkür ederim o yüreğine ellerine sağlık 👨🏻‍✈️🙏😍

      Sil
  5. Gercek ruya gibi bir gezi olmus. Ben de bu salgin gunleri gectikten sonra, bu rotayi gezmek icin can atiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize gönülden sevindim,inşallah o güzel yerleri sizde görürsünüz bloğumu okuduğunuz için çok teşekkür ederim ellerinize sağlık 👨🏻‍✈️🙏⚓

      Sil
  6. Güzel bir yazıydı, maşallah ülkenin 4 bir yanı cenneten köşe☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sağ olun var olun ☺️🙏👨🏻‍✈️

      Sil
  7. Ben artvin hayranıyım şimdi daha çok gitmek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gidersiniz bir gün teşekkür ederim ellerinize sağlık 👨🏻‍✈️🙏

      Sil
  8. Benim gezip gördüğüm en güzel yer Salda idi. Karadenizi de çok merak ediyorum. Hem yeşil hem mavi... umarım bir gün bana da gitmek nasip olur ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende saldayı çok merak ediyorum 🙏👨🏻‍✈️İnşallah sana Karadeniz bana da salda nasip olur ellerine sağlık çok teşekkür ederim ☺️

      Sil
  9. inşallah kaptanlık hayalinde tamamlanır ve dünyanın dört bir köşesini görürsün ama yinede ilk seyahat unutulmaz çok güzel bir yazı olmuş captaindidem eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok teşekkür ederim ellerinize sağlık 🙏👨🏻‍✈️⚓

      Sil
  10. Karadeniz gerek doğası gerek kültürü ile görülmeye değer bir coğrafya. Gitme fırsatı bulabildiğin için çok şanslısın😊 Yazıyı okurken gidip görmüş kadar oldum. Yüreğine ve kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ellerinize sağlık umarım sizde bir gün görürsünüz oraları☺️👩🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  11. Çok güzel yerlerdir gezdiğiniz bazı yerlere gittim ama malesef gitmediğim Türkiye de yalnız iki il kaldı ne tesadüf bir tanesi de Artvindir. gerçi onuda sizin sayenizde biraz gezmiş gibi olduk çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim inşallah artvinide bir gün gezersiniz ve diğer kalan ilide gezersiniz ellerinize sağlık ☺️👩🏻‍✈️⚓

      Sil

BOĞA BURCU 8 BAŞARILI ÜNLÜ🔥

Merhabalar Sevgili Okurlarım🙏Tarih 25.05.2020... Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.Uzun zamandır sınavlar dolayısıyla blog...