24 Nisan 2020 Cuma

KARANTİNAYI İLBER ORTAYLI İLE GEÇİRMEK👩🏻‍✈️⚓

Merhaba Sevgili Okurlarım🙏Tarih 24.04.2020...Dün çok özel bir gündü.Ulu Önder Atatürk'ümüzün çocuklara armağan ettiği "Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramıydı.Nice 100 yıllara...

Karantinamın 44.günü.Keyifler nasıl diye sormaya çekiniyorum.Haftalardır market alışverişi dışında hiçbir yere gitmedim.Hiç ama hiç sorun değil.Hastane odasında bu hastalıkla mücadele etmektense evimde otururum,eklem ağrılarım dahi olsa geçer gider asla önemli değil.Yeterki ülkemiz ve dünyamız bu hastalıktan bir an önce kurtulsun.Sağlık çalışanlarının ettiği mücadelenin bir kahramandan hiçbir farkı yokken bize sadece onları desteklemek ve evlerimizde beklemek düşer❤️

Şimdi gelelim bugünki blog konuma.Yine instagramdan sizlerin oylarıyla seçtiğim bu konumuzun içeriği;herkesin sayıp sevdiği İlber Ortaylı hocamızın, "Bir Ömür Nasıl Yaşanır?"adlı eserinden sizler için derlediğim,korona günlerinde,evlerinizde hem kendinizi geliştireceğiniz hem genel kültünüze katkılı olacağını düşündüğüm kitapları paylaşacağım.


Kitaplığımdaki en güzel eserlerden biri olduğunu söyleyebilirim.İlber Ortaylı Hocamızın,12 yaşlarından şimdiki yaşına kadar edindiği tüm tecrübeleri kaleme aldığı bu kitap; röportaj şeklinde yazılmış olup,hayatımızı 4 evreye ayırmıştır.12-25 yaş,25-40 yaş,40-55 yaş ve son olarak 55 yaş sonrası şeklindedir.Alıp okumanızı mutlaka ve kesinlikle tavsiye ederim.

Geçenlerde bir yazı okurken,cevapları ilginç olan sorularla karşılaştım.Soru şu idi "Karantinayı kiminle geçirmek isterdiniz?"şeklindeydi.Hiç düşünmeden direkt "İlber Ortaylı"derdim!

Sebebini hemen açıklığa kavuşturalım Sevgili Okurlarım.İlber Ortaylı gibi kendini alanı dışında ilgi duyduğu alanlarda geliştiren;müzikle,gezilerle,dansla,yabancı dille,tiyatrolarla,müzelerle,kitaplarla,insanlarla içli dışlı olup hayatı bu kadar doğru yaşayan kaç kişi gösterebiliriz?Ki ne demek istediğimi kitabını okuduktan sonra çok daha iyi anlayacaksınız Sevgili Okurlarım.Onun gibi hayatı doğru yaşamış biriyle mutlaka karantina günlerini değerlendirmek isterdim.

İlber Ortaylı'nın bu kitabıyla 21 yaşında tanışmış olsamda hâlâ 12-25 yaş arası dönemi kaçırmadığımı görerek,zararın neresinden dönersem kâr kârdır diyorum.Tabi bugüne kadar boş gelmesemde,onun bize dilediği,öğütlediği hayatı tam anlamıyla yaşayamadım.O kitabı iki kere okuyup bitirdikten sonra elimden geldiğince dediklerini uygulamaya çalışacağım,çalışıyorum da.

Konuyu çok uzatmadan ve dağıtmadan şimdi birlikte karantina günlerinde okumamız gereken 25 kitaba geçelim Sevgili Okurlarım 🥰


  1. Madame Bovary- Gustave Flaubert
  2. Yüzbaşının Kızı- Aleksandr Sergeyeviç Puşkin
  3. Kral Lear- William Shakespeare
  4. Savaş ve Barış - Lev Nikolayeviç Tolstoy
  5. Kambur- Şule Gürbüz
  6. Suyu Arayan Adam- Şevket Süreyya Aydemir
  7. Timurlenk- Beatrice Forbes Manz 
  8. Vanya Dayı- Anton Pavloviç Çehov
  9. Semerkant- Amin Maalouf 
  10. İnce Memed 1-4- Yaşar Kemal
  11. Osmanlı İmparatorluğu - Halil İnalcık
  12. Hafız Divanı 
  13. Fuzuli Divanı
  14. Batı-Doğu Divanı - Johann Wolfgang von Goethe
  15. İslam Uygarlıkları Tarihi - Corci Zeydan 
  16. Bir Ortadoğu Tarihçisinin Notları- Bernard Lewis
  17. Puslu Kıtalar Atlası- İhsan Oktay Anar
  18. Milli Mücadele Başlarken - Tayyib Gökbilgin
  19. Yeniçeriler - Reşad Ekrem Koçu
  20. Yavuz Sultan Selim- Feridun Emecen 
  21. Devlet-i Aliyye 1-4 - Halil İnalcık
  22. Sultan Alp Arslan- Cihan Piyadeoğlu
  23. Büstan- Sâdi- i Şirâzi
  24. Karamazov Kardeşler- Fyodor Dostoyevski
25.Savaş Günlükleri 1939-1943 - Kont Galeazzo Ciano.

Evet Sevgili Okurlarım bir yazımın daha sonuna geldik.Umarım size keyifli bir okuma sunmuşumdur.Okuyup değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim.Yorum yapmayı da unutmayınız.Yorumlarda sizinde öneri kitaplarınızı bekliyor olacağım.Bir dahaki yazımda buluşmak dileğiyle esenle kalın hoşçakalın 👩🏻‍✈️⚓Instagram👉@captaindidem

22 yorum:

  1. Elerine emeğine sağlık muhteşem bir yazı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sağolun ⚓👩🏻‍✈️

      Sil
  2. Emeğine sağlık.. Güzel olmuş.. İlber altaylı hoca güzel bir zaad.. Çok değerli bir hocamızdır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ellerinize sağlık ⚓👩🏻‍✈️🙏

      Sil
  3. Bu kitapları okumak için sabırsızlanıyorum 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka tavsiye ediyorum.Teşekkür ederim👩🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  4. Güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık annem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım annem ellerine sağlık 🥰😍👩🏻‍✈️⚓

      Sil
  5. Çok güzel yazmışsın kitabı çok merak ettim ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka tavsiye ediyorum çok teşekkür ederim ellerinize sağlık 👨🏻‍✈️🕊️

      Sil
  6. Ellerine sağlık arkadaşım, senin istasyonundan da çok şey öğreneceğiz belli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için ellerinize sağlık 👩🏻‍✈️⚓🌬️

      Sil
  7. Çok beğendim. Bu mesleği gerçekten yapmak istediğin hep belliydi. Güzel şeyler yapacağına hep inanıyordum hâlâ da inanıyorum. Belki tanırsın ( Kıvırcık )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hatırlayamadım ama yinede ellerinize sağlık 🙏⚓👩🏻‍✈️

      Sil
  8. çok güzel bi yazı olmuş didem bravo valla bazı kitapları gözüme kestirdim kesin okuyacağım eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ellerinize sağlık sağolun 👩🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  9. Bir Ömür Nasıl Yaşanır her yaştan ve kesimden insanın kendisine dersler çıkartabileceği bir söyleşi kitabı. Farklı zamanlarda tekrar okunabilecek türden bir başucu eseri aslında. Böyle bir insanın hemen hemen hayat tecrübelerine ve birikimlerine tek bir kitap içinde ulaşmak keyif vericiydi. Kitap önerileri de oldukça iyi, hepsini okumadım ve hepsi kendi alanında kaliteli eserler. Ben bu listeye "Küçük Ağacın Eğitimi" romanını da eklerdim, karantina günlerinde güzel dersler çıkarılabilecek eğitici ve hatırlatıcı bir kitap. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu çok beğendim ellerinize sağlık çok teşekkür ediyorum 🙏 Önerdiğiniz kitabı mutlaka bir gün okuyacağım,söylediklerinize harfiyen katılıyorum çok sağolun 👩🏻‍✈️⚓

      Sil
  10. İlk çıktığı zaman D&R ' da gördüğüm ve üstadın ismini görür görmez aldığım kitap. Kitap bana çok şey kattı. Herkesin okumasını tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı okumuş olduğunuza sevindim,bana da gerçek anlamda çok şey kattı ellerine sağlık çok teşekkür ederim 👩🏻‍✈️🙏

      Sil
  11. Çok güzel anlatmışsın canım merak ettim kitapları okumaya hemen başlayacam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim ellerinize sağlık 🙏🕊️

      Sil

BOĞA BURCU 8 BAŞARILI ÜNLÜ🔥

Merhabalar Sevgili Okurlarım🙏Tarih 25.05.2020... Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.Uzun zamandır sınavlar dolayısıyla blog...