16 Nisan 2020 Perşembe

ÖĞRETMENLER ANNEMİZDEN SONRA MI GELİR?🌬️

Merhabalar Sevgili Okurlarım 🙏Tarih 16.04.2020... İlk blog yazdığımda Ordu'dan yeni gelmiştim.Olaylar daha tazeydi.Şimdi aradan haftalar geçti.Bakıyorum da alışamam dediğim birçok şeye ne çabukta alışmışım.Derlerdi de inanmazdım.İnsanoğlu herşeye ne güzelde alışıyor.Tıpkı gündelik hayatta duyduğumuz haberlere önce şaşırıp daha sonra unutup gittiğimiz gibi aslında "Alışıyoruz"farkında olmadan...

Daha önce de yaptığım gibi konumu sizler aracılığıyla seçmiş oldum Sevgili Okurlarım.Bugünki konumuz Sevgili ve Değerli Öğretmenlerimiz.Ayrıca hayatımızdaki iyi ve kötü rollerinden bahsedicem hayatımdaki örneklerle.Viktor Hugo'nun "Sefiller"adlı kitabında geçtiği gibi annelerden sonra öğretmenler gelir...

Şehir dışı kaynaklı olarak beş okul değiştirmiş oldum bu sayede birçok öğretmenim oldu ve iyi bir gözlem yapmış oldum.Yıllar önce ortaokula giderken bir ödev istemişti öğretmenimiz bizden.Konumuz fiilimsilerdi.Fililimsilerle ilgili cümleler kurup çizgisiz kağıtlara yazarak teslim edecektik.O yıllardan itibaren Türkçe'ye ayrı bir ilgim vardı.Doğru bir Türkçe kullanmaya çalışırdım hep.O dersim ise hep en iyisiydi.O kadar kişi içinde beni yanına çağırdı. Bu ödevi sen mi yaptın dedi.Ben de evet dedim.Hayır bu ödevi sen yapmış olamazsın doğruyu söyle dedi.Evet öğretmenim ben yaptım dediysemde beni dinlemeyip yerime gönderdi.Kendimi çok kötü hissetmiştim.Bana göre bir öğretmenin görevlerinden biri öğrencisinin yeteneğini keşfedebilmekti.İsteseydi velimi okula çağırıp bunu sorabilirdi ya da tahtaya kaldırıp bunu kolaylıkla test edebirdi...

Ondan daha da yıllar önce müzik dersinde öğretmenimiz sesimi keşfetmişti.Sadece ders vermekle kalmıyor, güzel sesli öğrencilerini görüp koro derslerinde iyi bir eğitim veriyor ve özel günlerde sahneye çıkmamıza vesile oluyordu.Hâlâ o güzel günler hafızamdadır...

Birazda günümüze dönelim Sevgili Okurlarım.Bir gün Instagram'da takip ettiğim yakındanda tanıdığım bir resim öğretmeni vardı. Öğrencilerine öyle çalışmalar yaptırıyordu ki ağzım hayretle açık kalıyordu.Güzelliklerinden gözlerim kamaşıyordu bir gün dayanamayıp mesaj attım ve gönülden tebrik ettim.Biz yıllarca resim dersinde ağaçtan,evden,şelaleden başka ne çizdik?Bu çalışmaları şu an ben yapmaya çalışsam belkide yapamam ama o çocuklar ne kadar güzel yapıp yeteneklerini ortaya koymuşlar dedim kendi kendime.İşte asıl mesele şu,o öğretmenin işini aşkla yapmasından kaynaklanıyor.Sadece gelip"Çocuklar serbest çalışabilirsiniz"diyip sonra masasında telefonla oynamak değildi mesele.

Lise çağlarımda matematik korkulu rüyamdı ilk başlarda.Daha sonra şu an minnetle ve saygıyla anacağım işini ve mesleğini çok seven,bir çocuk soruyu anlamadığında içi rahat etmeyip farklı yollar arayan bir öğretmenle karşılaştım.Bana matematiği sevdiren ve bizi hiç sıkmadan anlatan o öğretmen ne kadar değerli bir öğretmen ...

Okulun vazgeçilmez en sevilen derslerinden biri olan Beden eğitimi dersi.Neden sevdik o dersi.Hep boş geçtiğinden olabilir mi?Ben bir gün bile hatırlamıyorum bir Beden eğitimi öğretmenim Voleybol,Basketbol,Tenis,Badminton vs. bunlar hakkında teknik bilgi öğretsin.Ama konu yeni ürünler alınmaya gelince nasıl da maddi durumu iyi olunup olunmadığını bilmeden paralar toplanıyor...

Yine lise yıllarında bir edebiyat hocamız vardı.Sadece bir dönem dersime girmesine rağmen öyle yer ettiki hafızamda.Çoğu kişi onun kıymetini bilememişti.Edebiyata olan ilgi ve merakım o hocamız ile birlikte artmıştı ve güzel olan Türkçem daha da güzelleşmişti.İşine öyle sadıkki herkese edebiyatı sevdirmeye yeminliydi adeta...

Daha anlatsam  bir sürü örnek var bunlar gibi Sevgili okurlarım.İlber Ortaylı Bir kitabında öğretmenlerin yerinin önemini anlatırken,işini hakkıyla yapmayan öğretmenlerden de bahsediyordu.Bunu belkide değiştirebilecek güce sahibiz.

Victor Hugo'nun Sefiller adlı romanında da dediği gibi"Öğretmenler,annelerden sonra gelir"Onlar bizim geleceğimizi şekillendirmede büyük bir role sahip.Biz onlar sayesinde yeteneklerimizi keşfediyor,hayata başlıyoruz.

Yazımı burada sonlandırırken Sevgili Okurlarım,buraya kadar okuyup değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.Sizlerden aldığım destekle yazılarıma devam ediyorum.Yorum yapmayı da unutmayınız,ayrıca yorumlarınızda sizde unutamadığınız öğretmenlerinizi paylaşabilirsiniz.Başka yazılarda görüşmek dileği ile esenle kalın hoşçakalın 👩🏻‍✈️⚓🌬️Instagram👉@Captaindidem

18 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş. Benim eğitim hayatım boyunca hep kötü matematik hocaları denk geldi ve şu ana kadar matematik ten nefret ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza üzüldüm umarım bundan sonraki hayatınızda güzel öğretmenlerle karşılaşırsınız 👩🏻‍✈️⚓🙏ellerinize sağlık teşekkür ederim

      Sil
  2. HAYATIMIZA GİREN HER İNSAN ÖĞRETMENDİR BIZE. BIZE IYI KÖTÜ ŞEYLER KATAR VE ÇIKARLAR, AMA SEN HEP EN GÜZELLİKLERİ ALMIŞSIN INSANLARDAN😚😚😚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız,hayatımıza giren insanlardan hep bir tecrübe öğreniriz bu yorumun için çok teşekkür ederim canım arkadaşım ellerine sağlık 👩🏻‍✈️⚓🙏🌬️

      Sil
  3. Victor Hugo o kadar guzel soylemis ki... Ogretmenler annelerden sonra gelir... Bu kutsal meslegi bir akademisyen olarak ben de icra ediyor sayilirim. Umarim vatanimiza ve milletimize hayirli evlatlar ve ogrenciler hediye edebiliriz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli ve muhteşem yorumunuz için çok teşekkür ederim ellerinize sağlık 👩🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  4. Yazınız gayet güzel 👍 ara ara kendi çocukluğuma gittim geldim. Öğretmenlik zor zanaat vesselam. Annelikten bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız ellerinize sağlık çok teşekkür ederim ⚓👩🏻‍✈️🙏

      Sil
  5. anne bir numaralı eğitmendir kendi kapasitesi kapsamında bizi hayata hazırlar eğitir öğretmen ise bize hayatımızda lazım olacak bilgileri öğretir ikiside birbirinden ayrılmaz parçalar muhakkak velevki bir öğretmenide bir anne eğitir...güzel yazı olmuş didem eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim ellerinize sağlık 🙏👩🏻‍✈️⚓

      Sil
  6. Ilkokula giderken öğrendik daha okulun ikinci evimiz,öğretmenlerimizin ise ailemizden biri oldugunu. Benim de hayatıma dokunan çok öğretmenim oldu. Iyi ki varlar. Iyi ki onlardan eğitim alabilmişim. Ben bugün geldiğim noktaya gelebildiysem hep onlar sayesinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu değerli yorumun için çok teşekkür ederim ellerine sağlık 👩🏻‍✈️⚓🙏🌹

      Sil
  7. Samimi bir yazı olmuş.. Geçmişe yolculuk yaptım.. Öğretmenlerim gözümün önünden geçti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ellerinize sağlık sağolun 👩🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  8. Benim de okul hayatımda bir çok öğretmen oldu ama biri var ki kendisi mi hiç unutmadım. Benimle bütün sınıfın içinde alay edip gülmüştü, anılar canlandı gözümde. İnşallah çocuklarım iyi ve idealist öğretmenlerle karşılaşırlar. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesefki böyle öğretmenlerde var hayatımızda inşallah gelecek çocuklar için okullar daha da iyi olacak çok teşekkür ederim sağolun 👩🏻‍✈️⚓🙏

      Sil
  9. Çok güzel anlatmışsın bence öğretmen çocukları keşfetmelidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim ellerinize sağlık 👩🏻‍✈️🙏kesinlikle katılıyorum

      Sil

BOĞA BURCU 8 BAŞARILI ÜNLÜ🔥

Merhabalar Sevgili Okurlarım🙏Tarih 25.05.2020... Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.Uzun zamandır sınavlar dolayısıyla blog...